Last Updated:

Enkel kyllinggryte med med karri

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

4 personer

4 kyllingfileter eller annen kylling

1 stor løk

1 rød paprika

4 epler

Sukkererter

8 dl vann

Ca. 3 ss maizena

1-2 buljongterninger (buljong kan inneholde gluten så sjekk)

2-3 ts karri

1-2 ts salt

Ca. 1 ts pepper

Del kyllingen i biter. Rens og del alle grønnsakene og eplene  i biter. Ha smør i en panne og steik kylling og løk sammen. Når kyllingen begynner å bli ferdig, har man de andre grønnsakene i gryten (venter man på gjester, så venter man med å ha dette i til gjestene er kommet, slik at eplene ikke blir most og grønnsakene overkokte). Mål opp vannet og ha i maizena og bland det sammen så det ikke blir  klumper, ha det deretter over kyllingen. Ha så i buljong og karri og gi det et opp under omrøring, smak til med salt, pepper og eventuelt mer karri.

Jeg serverte retten med villris, men du bruker den risen du har og liker.

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kylling #kyllingrytemedkarri #enkelgryte #Hjemmelaget #matfrabunnen #Morsmiddag #middagstips #melkefri #glutenfri

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Enkel kyllinggryte med med karri

  1. Nam ! Villris hadde jeg nesten glemt..brukte det litt før..tror jeg skal kjøpe det igjen 🙂 Fin kommende uke til deg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *