Currygryte med rester av kalkun

Categories Alle oppskrifter, Kalkun, Kjøttretter, På sparebluss, Tips til restemiddag

Endelig hjemme etter å ha vært borte i to uker. Snille Laila kjørte meg hjemetter rekonvalesens hos henne, og hentet ved å støvsugde for meg, så da fortjente hun virkelig at jeg svingte meg over grytene. Vi tok med resten av kalkunen som var igjen etter nyttårsaften, og lagde enkel men deilig middag av den.

I denne retten står man fritt til å bytte ut grønnsaker og kjøtt som passer en ebst selv, slik er det når man lager restemat. Dette var det som var i mitt kjøleskap, og jeg går sjelden å handler for at jeg “mangler” eller to, for så nøye er det svært sjelden, så prøv deg frem, det er slik du får erfaring!

Til 2-3 personer

1 liten løk

2 hvitløksfedd

1 bit ingefær rundt 1 cm lang bit

1/2 paprika

1 gulrot

Noen bunter blomkål(kan sløyfes eller byttes ut med noe annet)

Noen bunter brokkoli (kan sløyfes eller byttes ut med noe annet)

Smør/olje til surring, jeg brukte 2 ss sesamolje

1 boks/beger kokosmelk

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

Ca. 1 dl vann

1 terning buljong (om du som meg ikke tåler gluten, så sjekk buljongen)

Ca. 1-2 ts curry paste

1 ss maizena

Ca. 150 g kjøtt av kalkun, men man kan bruke andre typer kjøtt som svinekjøtt

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

2 kommentarer

2 thoughts on “Currygryte med rester av kalkun

  1. Dette så godt ut 🙂 Nå som det er så kaldt er det jo ekstra godt med en varmende gryte.
    Borte bra, men hjemme best 🙂 Fortsatt god bedring 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *