Last Updated:

Kyllingklubber i airfryer

Categories Airfryer, Kyllingretter

Kyllingklubber og vinger er enkel og god mat. som blir forholdsvis kjapt ferdig, ok på pris og ert sabla godt. Jeg hadde litt ris igjen fra i gårsdagens middag (Currygryte med rester av kalkun). Jeg fant en bit isbergsalat, tomat og druer som ble en enkel salat til. Ris tåler godt å bli opp igjen varmet, OM man har avkjølt den fort, og så satt  kjølig, og selfølgelig spist dagen etter. Salat skal man aldri stresse meg til hverdags, den lager man av det man har, du blir overasket over hvor enkelt og godt ting kan være. Har man ikke airfrye, så steiker man det i en ildfast form i oven.

Til 2 personer

Ca. 200 g kyllingklubber

2 fedd hvitløk

1 god ss ketsjup

1 ts tabaco

2 ss olje

1 ss karripulver

Saften av 1/2 lime

Salt

Pepper

Rens og del hvitløken og ha den i en skål. ha i resten av ingrediensene og bland godt sammen. Hell i kyllingklubbene og la det få godt med saus på seg alle sammen.

Sett airfryer på 180-200 grader og ha kyllingklubbene på risten. Steik i rundt 15-20 minutter, bruk sausen til å ha på risen om du ønsker det, det var veldig godt.

Salaten min bestod i dag av 1/2 tomat

4 druer

Et stykke isbergsalat

Tørket aprikos

Nyt en deilig smakfull middag!

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Kyllingklubber i airfryer

  1. Airfryer skryter mange av, så kanskje det kunne være noe? Spare litt tid på matlagingen hadde jo vært midt i blinken for sånne som meg som vil ha mat i en fei 🙂 🙂 Måltidet så godt ut 🙂

    1. Man kan steike rundstykker og varme mat i den også i stede for mikro. Man bruker også mye mindre strøm. Man trenger ikke kjøpe den dyreste for å lykkes med matlagingen. Selv har jeg en som er den billigste og enkleste man kan få.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *