Last Updated:

Croissant med eggesalat med karri

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Eggeretter

I dag fikk jeg bild av Laila min venninne, som hadde laget fylt croissant, og det så helt himmelsk ut. Så i dag har jeg gjort noe jeg meget  sjeldent gjør, jeg har kopiert oppskriften rett fra Godt sin side, bildene er Laila sine.

  • 6 egg
  • 100 g majones
  • 150 g crème fraîche
  • 1 stk eple, grønt, i små terninger
  • 0.5 stk rød paprika, finsnittet
  • 1 ss karripulver
  • 1 – 2 ts sukker
  • 3 ss gressløk, finhakket
  • 1 ts dijonsennep
  • 0.25 ts cayennepepper
  • salt og kvernet pepper
  • 4 stk croissant (Man får kjøpt glutenfrie på blant annet noen Menybutikker, og helt sikkert på flere)
  • spirer
Kok eggene i 10 minutter. Hell av vannet og avkjøl eggene med kaldt vann. Skrell og grovhakk eggene.
Skrell og kutt eplene, kutt paprikaen og ha det over i en bolle.
Bland sammen majones, creme fraiche, karri, sukker, gressløk, dijonsennep og cayennepepper sammen med eplene og paprika.
Rør til slutt inn eggene.
Smak til med salt og pepper.
Skjær og åpne croissanten på toppen og fyll med eggesalat. Topp med spirer og server.
Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.
2 kommentarer

2 thoughts on “Croissant med eggesalat med karri

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *