Burger i pitabrød med pommes frites

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Veslejenten kom hjem i går og da må hun få det hun vil ha.

 

Til 4 store burgere:

500 g karbonadedeig eller kjøttdeig

1/2 liten løk

2 fedd hvitløk

1 egg

1 ss potetmel

1 ss pulver buljong eller man kan løse opp 1 terning i vannet som man har i burgeren

Ca. 1/2 dl vann

1 ts spisskummen

1 ts koriander

En klype chilipulver

1 ts oregano

Salt

Pepper

Rens og findel løk og hvitløk og ha det i en bolle sammen med kjøttdeig, egg, krydder, buljong, potetmel og vann. Bland det godt sammen og lag en liten prøvekake om den er passe krydret etter din smak. Jeg hadde fått en burgerpresse av en venninne og den forsøkte jeg meg på, men jeg forstod fort at jeg måtte ha olje på begge delene for å få det fint(se bilde). Jeg steikte burgerne i ovnen med pommes frites, jeg satte det i litt seinere.

Pommes frites steikte jeg etter pakkens anvisning.

Pitabrødet varmet jeg også i ovnen det siste minuttene.

Vi hadde hjertesalat, agurk og paprika på, og chilimajones 

 

 

Slik ser den burgerpressen, da blir det perfekte burgere.
Men begge overflatene må ha olje på før bruk, uten slipper ikke burgeren.
Steikte på 220 grader i rundt 15 minutter

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *