Stolpejakt 2023 Stendafjellet

Categories Blogg
Slik ser et digitalt kart ut. Når man er i nærheten vil det vise en blå prikk på karte hvor du befinner deg, og den beveger seg etter hvor du går.
Her ser du en stolpe, og til venstre er det turorjenteringskart, og det fineste på bilde er nydelige Potter. Vi var på stolpejakt og turorjentering i fjord.

Stendafjellet er et av mine favorittsteder å gå på tur. Det er ikke stort, så jeg er godt kjent, men likevel har jeg oppdaget nye steder med stolpejakt. Og det er vel det som er det aller kjekkeste med stolpejakt, man finner nye steder, og oppdager perler man ikke viste om. Det finnes forskjellig vanskelighetsgrad på kart og stolrper. Grønn er lettest, så blå, rød og sort. Noen kart er nokså vanskelig i alle fall her i Bergen, det kan være mye myr og bratt. Stendafjellet er det lett å gå, og det er et fint sted å begynne Stolpejakt på.

På toppen av Stendafjellet
Dette er mot Smørås, der ser man rett på et kraftverk. Men strøm må vi jo ha, og dermed kraftverk.
Utsikt mot Krokeide

 

Mot Smørås
Man er skjelvent langt fra en grusvei.

God stolpejakt 2023!

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#stolepejakt #stendafjellet #tur #ut #fotturibergen

6 kommentarer

6 thoughts on “Stolpejakt 2023 Stendafjellet

  1. Stolpejakt er noe som virkelig engasjerer og får folk ut i naturen. Jeg skulle ønske jeg kunne dra på slike turer også. I stedet for å gå mest mulig, fungerer det dessverre bedre å gå minst mulig for helda mi.

    1. Det må jeg si at jeg er veldig takknemlig for at jeg klarer å gå, uten hadde det vært nokså tungt må jeg si. Så jeg føler virkelig med deg 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *