Brente mandler pakket kreativt i “krukker og spann”

Categories Blogg, DIY

Brente mandler  lager jeg hvert eneste år, det er enkelt, uten verken tilsetningsstoffer, melk, gluten eller egg og ikke minst, det er bare MAGISK godt.

I år får alle blant annet brente mandler av meg i julegave.

For at det skal være mer miljøvennlig har jeg laget forskjellige miljøvennlige og bærekraftige innpakkinger. Du kan se bilder under av de forskjellige kreative måtene man kan pakke inn spiselige julegaver på.  Det har vært meningen å pynte de litt mer kreativt en dette, men det er så mange baller i luften at det får bli med disse variantene  denne gangen.

 

 

En enkel måte å pakke inn brente mandler på, og med en liten sjokolade på hver ble litt farge.

Her har jeg fått en ide fra min kusine Reidun. Hun viste meg hvordan man bretter esker av litt tykt papir.

Litt kronglete og litt fingerarbeid, fikk jeg til en eske etter å ha brettet noen ganger.

Også fra min kusine. Jeg brettet poser av printerpapir, selvfølgelig kunne man brukt tykkere og finere papir, men vi brukte det vi hadde for hånden.

Jeg tok en papp bit i bunnen slik at den ble litt mer sterk i bunnen.

Med hullemaskin og et gavebånd ble det en fin gavepose av printerpapir

 

Enkelt og reit, mandler i et fint glass

Og enkelt pyntet med et juleband. Man kan henge på hva man ønsker av pynt.

Den gamle juleduken er selvsagt med 😁. Den lille engelen fikk jeg fra Åshild ei som tidligere hadde oldemorblogg. Vil du lese historien om hvorfor jeg fikk den, kan du lese HER

Kremmerhus av gråpapir er billig og enkelt å lage, og ikke minst miljøvennlig

 

 

En liten juleglede ved siden av talrekken

 

 

#julegave #innpakkning #kreativt #miljøvennlig #bærekraftig #Spiselige #gaver #Gave #morsmiddag #Diy #Julegaver #Miljøvennlig #Bærekraftig

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *