Bollefrikasse med lamme kjøttdeig og restene fra lammefrikasse

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Retter med kjøttdeig

Lammefrikasse(HER) er nydelig, og når man har spist opp alt kjøttet, men fortsatt har saus igjen, da er det lett å bruke lammekjøttdeig å ha bollefrikasse. Dette ble det i går, da jeg skulle ha ei på besøk som ønsket seg frikasse, men ble forhindret. Men da hadde jeg tatt opp av fryseren, og heldigvis var det flere som hadde lyst på middag. Etter en fin tur på fjellet tok vi oss en alkoholfri Mojito, og etter en liten hvil så satte vi på poteter og lagde bollene.

Det ser gjerne ikke så godt ut, men det smakte godt. ☺️

Lammebollene skulle ikke smake noe annet en lam, så det ble en enkel variant.

400 g/en pakke kjøttdeig av lam

1 egg (kan sløyfes, man da bør man ha i litt vann)

1 ss buljongpulver (om du som meg ikke tåler gluten, så sjekk buljongen)

1 strøken ss potetmel

1/2 ts pepper

1/2 ts salt men her er vi forskjellig så lag deg en prøvekake og se hva du synes

 

Har du ikke rester av fårefirkasse, så finner du oppskrift HER, og så kan du tilsette bollene.

Ha alt i en skål og bland godt sammen, det kan være lurt å lage en prøvekake for å se om den er passe med salt og pepper. Lammebollene trenger bare 7-10 minutter i gryten så er det ferdige til servering.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#spisoppmaten

#tradisjonsmat #hjemmelaget #lammefrikass #lam #fårekjøtt #kjøttdeigavfår#Kjøtt  #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips #søndagsmiddag #helgemiddag #Middag #morsmiddag #allergi #mat #fra #bunnen #På #pannen #matfrabunnen #frysned

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Bollefrikasse med lamme kjøttdeig og restene fra lammefrikasse

  1. Vi spiste bare kimchi nudler,hamburger og hvitløksbaget i dag.
    Det ble også en sykkeltur.
    Sprekk du som har vært på fjelltur:)

    1. Det høres nå ikke bare ut det. Jeg må si at jeg aldri har fått till skikkelig kimchi, synes det er vanskelig å finne ut akkurat hva som blir rett. Og da synes jeg heller ikke det smaker godt, men jeg er overbevist om at din er bra.

  2. Hørtes ut som du har kost deg med både fjelltur, god middag som ble laget sammen og den nydelige drikken du lager. Drikken har jeg jo smakt hos deg. Forfriskende og god. En skikkelig sommerdrikke! 🙂 Nyt søndagskvelden 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *