Biff med rødvinssaus og rødkålsalat

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Saus

Det nærme seg at vi må vende nesen hjem, og da må vi spise opp det meste av maten så vi slipper å kaste mer en nødvendig. Den første uken vi var her lagde jeg rødkålsalat HER, og det likte Lillian og Laila veldig godt, så da var saken “biff”.

Biffen var veldig tynn, så den steikte vi kjapt på pannen med smør, og hadde salt og pepper på.

Rødvinssaus:

1/2 liten løk

Smør til steiking av løken

3 dl rødvin

2 beger vegetar fond (det var det jeg hadde, så bruk gjerne en kjøttbuljong. Tåler du ikke gluten må du se om buljongen er fir for gluten)

Salt

Pepper

1 ts maizena.

Findel løken og ha den i en panne med smør og la den få ligge å kose seg til den er myk, ha i rødvin, buljong og la det få koke til den er redusert(minst 30 minutter).

Jeg begynte med den før jeg satte på poteter og lagde salaten. Når maten begynner å blir ferdig rører man ut maizena i litt mer rødvin eller vann, heller den i sausen og koker opp under omrøring. Smak til med salt og pepper.

Rødkålsalat lagde vi som sist vi var her, bare at jeg byttet ut mango med melon siden jeg ikke fant mango, og granateple kuttet vi ut. Så denne salaten kan varieres i det uendelige.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Grandcanaria #puertoricko #hjemmelaget #glutenfri #enkelt #raskmiddag #Kjappmiddag #hjemmelaget #matfrabunnen #biff #rødkålsalat #rødvinsaus

7 kommentarer

7 thoughts on “Biff med rødvinssaus og rødkålsalat

  1. Mmmmm, får vann i munn bare av å se på bildet! Heldige de som ferierer sammen med deg som får servert den ene lekre middagen etter den andre! 🙂

  2. I dag er det bloggutfordring fra lindatetlimo.blogg.no Kanskje du vil dele ett av diktene til din bror i et innlegg?

  3. Jeg har ikke prøvd å bruke rødvin i en saus… Sjelden ha rødvin i huset:)
    Men det er sikkert godt:)
    En fin mandag til deg:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *