Last Updated:

Ande filet med wok med Hoisinsaus

Categories Alle oppskrifter, And

Min eldste datter Marte lagde nydelig middag i går, and og wok. Det er ytterst sjeldent jeg har and, men jeg synes det smaker helt fantastisk. Marte fortalte at man kunne kjøpe fryst andefilet som er en god del billigere en den ferske. Hoisinsaus er dessverre ikke alle typer glutenfrie, så her må man sjekke grundig om man som meg ikke skal ha gluten. De finnes litt forskjellige typer  å få kjøpt heldigvis.

 

 

Til 3 personer hadde vi rikelig mat:

2 andefileter

De steikte hun på pannen med salt og pepper, og hadde i et steiketermometer så hun kunne holde øye med temperaturen. Da termometret viste nesten 65 grader, skrudde hun av platen. La anden få hvile rundt 5 minutter før den skjæres opp.  Steikeskyet hadde hun i woken.

WOK:

1 løk

2 hvitløk

Olje

2 gulrøtter

1/2 brokkoli også stilken

1/2 blomkål

1/2 squash.

2 ss Hoisinsaus, om du som meg trenger glutenfritt må du sjekke før du bruker. Får du ikke tak i, kan du feks. bruke teriyakisaus eller soyasaus

2 ss soyasaus, om du som meg må ha glutenfri soyasaus må du sjekke på innholdsfortegnelsen.

Salt

Pepper. Marte brukte både hvit og sort pepper.

Kraften fra man har steikt anden

Risnudler(er glutenfrie), eller de nudlene du liker å tåler. Kokes etter anvisningen på pakken.

Rens og del alle grønsakene i ikke for store biter, ha de i en panne eller wokgryte med olje og la de blir varme, ha i Hoisinsaus, salt, pepper og kraften fra anden som er steikt. Bland alt godt sammen. Ha anden til eller ha den i woken som Marte gjorde.

 

 

 

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#and #andebryst #andefilet ##wok #middag #middagstips #middag #matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfri #melkefri

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ande filet med wok med Hoisinsaus

  1. Om man bare var klar over at det heter «andefilet» og «morsmiddagsverden». #særskriving

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *