Last Updated:

Frø fra Ringblomst til neste sesong

Categories Blogg, Planter

Ringblomster er nydelige bare helt nydelig, og de er også veldig god i kremer og lignede, de har en stor helbredende effekt. For en god del år siden drev moren til min venninne Pia med å lage salver og diverse bla. av ringblomster, og den deodoranten hun lagde var den beste jeg noen gang har forsøkt.  Jeg har aldri kommet så langt at jeg har gjort annet en å bare nytt  fargene og dens ynde.

 

Frøene ser ut som et innsekt, og jeg tok de av de visne blomstene. Jeg renset lett bort rusk som ikke trenger å bli med. Filterposer er midt i blinke til å lagre frø i, og jeg skriver på hvilke frø de er, før jeg legger de i kjøleskapet for overvintring.

 

Neste år sår jeg de, og det kommer fine nye ringblomster. Om man er ivrig på å komme i gang med våren, kan man plante og sette pottene under vekstlys.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#diy #tafrøfraplantene #samlefrø #Ringblomster #ringblomstfrø #Frø #Ringblomst #Forberednestevår

4 kommentarer

4 thoughts on “Frø fra Ringblomst til neste sesong

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *