Last Updated:

Å bli bestemor igjen!!!!!!

Categories Blogg, Dikt av Ove

Det er 1 år og 7 måner siden jeg fikk mitt første barnebarn, utenom Theodor og Mia da som er mine bonusbarnebarn. Den 22 juli har min datter termin og jeg skal bort å passe Alf. Det er veldig spenene når den nye verdensborgeren vil komme, så alt er pakket og klart til å hive meg på et fly.  Da Alf ble født var jeg i Puerto Rico og da han ble født gratulerte at på til Dagbladet meg som bestemor. Og jeg ble intervjuet.

Oven har selvfølgelig gått å klekket ut et dikt om dette 😎😍

Ja, nå skal jeg snart bli bestemor, igjen.
Men, jeg blir ikke stresset av den grunn, min venn,
Jeg har også pakket kofferten, så den står klar,
så jeg med sikkerhet, vet hvor jeg tingene mine har.

Så må jeg for all del huske å bestille billett.
Ja, når det er gjort, så skal visst alt være komplett.
Videre må jeg huske å vekkerklokken stille,
ellers så kan dette gå riktig ille.

Nei, stresser gjør jeg over hode ikke.
Jeg vil bare ikke gå glipp av øyeblikket.
Har jeg nå husket alt som skal pakkes?
Ja, alt som ned i kofferten nå kan trakkes.

Har også skrevet liste over alt jeg må huske.
På denne måten kan jeg over hode ikke fuske.
Hva? Stresset, jeg? Hva er nå det?
Jeg har full kontroll, ja, bare kom å se.

Så kommer dagen da jeg som nybakt bestemor skal reise
og et nytt bånd til barnebarnet, jeg nå skal sveise.
Det var bare en ting jeg klarte å glemme,
det var at kofferten står igjen på trappen hjemme.

Dikt og bilde av Ove Dyrstad

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

12 kommentarer

12 thoughts on “Å bli bestemor igjen!!!!!!

  1. Du beskriver det så godt Ove, og jeg ser det hele for meg! Herlig dikt! Regner med at du er klar du også, til flyplassen kjøre? You know a man is.. 🙂 Jeg har forresten skrevet et blogginnlegg i dag der jeg fremhevet en gjesteblogger. Kan det være deg? Jeg kunne ikke la være og vel fortjent! Du gir oss så mye glede 🙂

  2. skikkelig flott dikt atter en gang!👍
    Tror Ove må gi ut en dikt samling!! og det mener jeg fullt og helt 🥰😁

  3. Herlig dikt, og jeg kjenner bestemorstressfølelsen igjen i det 😉 Har vært der noen ganger, og det er like spennende hver gang. 🙂
    Gled deg! <3

  4. Hehe, herlig tegning og dikt av Oven igjen! Jeg er ikke bestemor enda, men det blir nok koselig og stas den dagen jeg kan si det samme om å glede meg til rollen! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *