Kylling lår med pomfritt og aioli

Categories Kyllingretter

Har du tenkt tanken noen gang at noe mat bare føles godt å spise? Da mener jeg at feks. som kylling som har blitt behandlet noenlunde når den levde, eller at maten er økologisk, eller plukket selv, et krydder som er godt for kroppen?  Vel det gjør jeg, og jeg spiser nok med utrolig mange sanser, og jeg synes faktisk det er normalt og veldig godt,  men vi har vel alle våres preferanser. I går hadde jeg kylling år fra en Stange kylling jeg hadde del opp før jeg frøs den ned i biter. I går ble kyllinglåret tint, og krydret med bla. gurkemeie først og fremst for det gir så utrolig fin farge på maten, men også for det kan hjelpe på leddene. Og for dere som husker den serien som gikk på begynnelsen av 90 tallet, som het “Livet med Larkins” , forstår hva jeg mener når jeg seier  “PERFECT” 🙂

 

På kyllingen hadde jeg:

Olje

Gurkemeie

chilipulver

salt

spisskummen 

koriander

olje

Kyllingen ble stekt mitt i ovnen i en ildfast form, på slutten av steiketiden snudde jeg den slik at den ble crispy på begge sidene. 

Jeg hadde ovnen 200 grader, kyllinglårene var store så det tok nesten 30 minutt i ovnen. 

pomfritten var kjøpt, så der fulgte jeg anvisningen på pakken.

Oppskrift på aioli finner du ved å trykke HER

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling lår med pomfritt og aioli

  1. Mmmmm så deilig middag <3 Er så enig med deg i at det betyr mye at kyllingen har hatt det godt <3 Det gjør godt for kropp og sjel at det er god og sunn mat en inntar :))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *