Svineribbe med barbecuesaus

Categories Kjøttretter

 

Et nytt dypdykk i fryseren, og jeg fant jeg fant ??? rester etter svineribbe fra jul. Nå er jeg ikke så glad i svinekjøtt så jeg har vel teknisksett  oppdaget den før der i fryseren om jeg skal være ærlig, men jeg har nok hoppet litt bukk over den. Men nå er det nå en gang slik at hva er vel vitsen med å fryse mat om man ikke bruker den?

Derfor tok jeg opp hele posen med svineribbe, og tenkte at enten spiser jeg det, eller så kaster jeg det. Det ble til at jeg spiste meg mett og god, og resten fikk naboen som ble veldig glad.

Det jeg gjorde var å skjære ribben opp i tynne skiver, la de i en ildfast form og helte på barbecuesaus som jeg har fått av min gode snille venninne Grethe (den er fra Oliviers & Co). Jeg satte den ildfaste formen i steikeovnen og lot kjøtte få bli varmt.

 

Til hadde jeg steikte båtpoteter og kokte gulerøtter og blomkål, dette ble et skikkelig herremåltid. 

29 kommentarer

29 thoughts on “Svineribbe med barbecuesaus

  1. Jeg er UTROLIG sulten her jeg sitter, så dette trigget hvertfall KJØTT-hungeren 😀 får se hva det blir til når jeg kommer hjem. Men det så godt ut dette hvertfall 🙂

  2. veldig digg med sånne herremåltider man ikkje forventer….eg er ikkje storfan av svin selv…bacon og nakkiser er vel det eg spiser….selvom det er sjeldent.
    Ikkje superfan av kylling heller…så nå begynner det bli smalt i matforrådet hva en skal spise for å dekke alle behov..eg må nemlig ha animalsk protein….

  3. frodith: Variasjon er jo bra 🙂 Det er vel litt av kunsten, heldigvis er mat kreativiteten med meg enda slik at jeg får benyttet med av rester siden jeg hater å kaste mat. Det er jo et paradoks at vi kaster mat mens andre sulter i hel.

  4. cuskima: Fortsatt er det mye igjen du kan spise. Men spiser du ikke kylling som er skikkelig oppalt heller? Jeg kjøper enten Stange kylling og så er det en jeg med min bare vilje ikke kan huske hva den heter, men den også er knallgod og den kjøper jeg på Stend Gardsmat

  5. nei
    i dag sovnet eg på sofaen kl 1730 og våknet kl 2015
    helt ødelagt
    orker null og nix
    føler eg trenger sitron,hva nå enn det måtte bety???

  6. kanskje det…..eg ser for meg en hel kurv med sitron på kjøkkenet og i varmt og kaldt vann…..tydeligvis føler kroppen seg sur..eg er litt sur eg også hahahahaha……skikkelig vårslapp og lei…..eg som egentlig er mizz positiv……veldig merkelig 🙂

  7. leter etter et lite badekar eller en stamp som det er plass til meg oppi….der kan eg ha natron.
    eg får natron av legen….men eg sluttet ta dem da eg brekker meg til alt kommer i retur ;/

  8. tar du blodprøver tester de jo phen din
    står på arket du leverer når de skal stikke deg
    har du ikkje hørt noe er den normal,min er ikkje

  9. cuskima: Det er nå citrusfrukt, men søtere da, så det er nok ikke det verste du kan spise. Grønnsaker er nok det mest basedannende du kan spise av mat. Men har du forøkt med kalk? Det får man kjøpt på helskosten

  10. naturleger sier appelsin oppfører seg helt anderledes i kroppen enn sitron og lime…..og lager mye syre
    kalk? æsj……kan ikkje sunne ting smake godt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *