En gammel og god klassikker med noen nye detaljer. Før brukte jeg kun poteter og spedde med melk, det gjør jeg aldri mer, nå bruker jeg kun smør, og så har jeg flere grønnsaker i stappen. Men  det gjør bare at det blir enda bedre! Har man rester av poteter og grønnsaker kan man bruke det i, så man får spist det opp.

Til 2 personer brukte jeg i dag:

4 poteter

2 sneier sellerirot

2 store blomkålkvaster

Ca. 40 g smør

Salt

Pepper

4-6 pølser

Urter om man har, jeg hadde gressløk i fryseren, og det er helt perfekt til dette.

Rens og sett grønnsakene på kok, og kok de til alt er mørt. Hell av det aller meste av kokevannet, og ha smøret i pannen, bruk en potetmoser eller en stavmikser til å lage mos av blandingen. Ikke jobb for hardt med blandingen, da kan det bli seigt. Smak til med salt og pepper, og ha pølsebiter og la det få stå et minutt eller to. Ha på gressløk eller andre urter du måtte ha eller ønsker å bruke. Har du allerede kokte poteter og grønnsaker så bruk gjerne de.

#pølser #mos #stappe #rotmos #Enkelt #godt #rask #middag #middagstips #melkefri #glutenfri #Morsmiddag Hjemmelaget #mat #fra #bunen  #rester #spis #opp #maten

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pølsestappe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *