Last Updated:

Wok med ørret/laks i peanøttsaus

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Deilig eksotisk smak på middagen.

Til 1 person.

1 løk

1 bit kål

1 en god bit gresskar

2 bunter blomkål

Litt paprika jeg hadde i fryseren

Chili

Vårløk

1 stykke skinn og beinfri ørret/laks eller den fisken du ønsker

Buk de grønnsakene du har å liker, det ble slik her for det var det jeg hadde.

Rens og del alle grønnsaken, ha de i en panne med enten olje eller smør, la de kose seg i pannen på middels varme, til grønnsakene begynner å bli mør. Ha i oppdelte fiskebiter, og la det få ligge og kose seg til de er ferdig, det tar toppen 5 minutter. Hell på det ferdige peanøttsmørsausen, og bland den forsiktig i.

 

Peanøttsaus 

1 god ss peanøttsmør

c1. 2 ts soyasaus (jeg må ha glutenfri). Den vanlige soyasausen er litt saltere en den glutenfrie

Ca. 1 dl kokende vann

Limesaft av en båt

pepper

2 klyper salt.

Ha peanøttsmøret i en skål eller lignede og ha i kokende vann, rør slik at peanøttsmøret løser seg noenlunde opp. Ha i soyasaus, limsaft,  pepper og salt , rør alt godt sammen og hell det over woken.

Jeg spiste det som var, men du må gjerne ha nudler eller ris’

Føl deg fri til å dele denne gode oppskriften så flere kan få en herlig og enkel wokkmiddag

Del gjerne innlegget med venner og familie 😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#fisk #God #middag ##wok #fiskemiddag #spis #opp #maten #Middagstips #Mat  #mors #middag #morsmiddag #Glutenfritt #melkefri #laktosefri #allergi #Vårløk #oppskrift #Gofisk #Blogg #matblogg #toppblogg #enkelt #sunt #godt #hjemmelaget #mat #fra #bunnen #Peanøttsaus #laks #ørret

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *