Vil du ta en tur til Myrdalsvannet?

Categories Ut på tur

Myrdalsvannet er en fin liten tur med mange muligheter. Man kan kjøre inn fra Osvegen inn mot Elvaneset eller fra Midtun mot ulsmåg, og videre inn mot Totland. Det er en rundtur på rundt 4.5 kilometer om man føller stien rundt, noe jeg gjorde denne gangen. De er en nokså stor parkeringsplass, men søndagene og om det er fint vær kan det være nokså fullt.

God tur!

 

 

De er mange fine steder å sette seg ned å ta en pust i bakken, eller å tenne bål å grille.

En nokså nylaget bro ut til vannet så man ikke blir så våt på beina.

 

Jeg ble oppfordret av Ut i det fri Blogg HER til å legge ut et bilde jeg likte godt, og dette liker jeg veldig godt.

 

 

Litt dyreliv er det her også. Det er også levende ender, men i dag så jeg ingen.

 

 

 

 

 

Her kan man gå opp til Totland, det er nesten bare oppoverbakke, men nokså fint å gå.

 

 

Her er neste kryss, det spiller ingen rolle hvilke vei man velger, for det går rundt. Jeg gikk til høyre.

 

 

 

Her kan man svinge av å gå jubileumsstien om man går til høyre, men jeg fortsatte oppover.

Her er en gapahuk som mange bruker, både store og små.

 

Da er jeg kommet på flaten, og det begynner straks å gå nedover igjen.

 

 

Da er vi på vei ned igjen. Her er det skiltet mot Dyngeland, der har jeg aldri gått. Her er det noen som setter blomster på borde, julepynt, påskepynt osv.

 

 

På andre siden av veien er det enda en gapahuk

Her kan man ake ned om man tørr 🙂

 

Her er det masse sitkagran, de har veldig fine kongler og kvister. Men de er ikke naturlig plantet i Norge.

 

 

Jeg bruker de i vaser, og til dekorasjon.

Det som skjemmer område er alle mastene, men det er vel derfor det er vei der, de lagde den gjerne da de bygget mastene.

 

Fint med broen og elven, og da er man nesten ved krysset igjen, og det er bare til å ta en runde til, eller å tussle hjem.

Tusen takk for turen, håper du blir med på neste tur om det passer.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Det finnes en gruppe på FB som heter Fotturer i Bergen vil du følle den, finner den HER

Vestlandet #Bergen #Morsmiddag #middagstips #turtips #fotturibergen #Tur #Fotturer #utidetfri

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Vil du ta en tur til Myrdalsvannet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *