Veggiskaker med bønner og søtpoteter

Categories Blogg, Veganmat

 

Til 1 porsjon:

Jeg hadde rundt 1/2 boks med bønner igjen, og en søtpotet som ville blir brukt, så da ble det dagens middag.

1/2 boks bønner

1/2 boks søtpotet

5 sopp

3 hvitløksfedd

Chilipulver så mye du ønsker, men jeg brukte 1/2 ts

1/2 ts koriander

Ca. 1/2 ts salt

Litt pepper

Ca. 1/2 dl kikerter mel

Rens og kok søtpoteten. Ha bønner, hvitløk, chili, sopp, krydder og salt i en liten foodprosessor, og kjør den litt, det skal ikke være helt moset. Ha masse i en skål og ha i melet, og bland det godt sammen.

Steik kakene i olje på begge sider, snu av og til, mine var ferdig på rundt 8 minutter.

Jeg hadde steikt sopp, brokkoli og tomat til, men her velger man helt selv,

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#miljøvennlig #bærekraftig #vegan #veganmiddag #glutenfritt #melkefritt #hjemmelaget #matfrabunnen #middagstips #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *