Last Updated:

Utnytt plassen i fryseren optimalt!

Categories Små tips i hverdagen

Når jeg finner mat på tilbud eller det er mat som går ut på dato, da kjøper jeg og legger i fryseren med en gang, om jeg ikke skal bruke det samme dagen da.

Men da kreves det at man utnytter plassen i fryseren maksimalt. Mye er pakket med masse luft, eller det er gass som gjør at matvarene holder seg lenger, men det tar jo enormt mye plass.

Så bare ved å ta kjøttdeigen ut av pakken og klemme de flat i en plastpose, knyt igjen, så tar det så mye mindre plass. Det jeg også gjør er å lage hakk i kjøttdeigen slik at om det bare er meg som skal ha middag så er det lett å knekke av det jeg trenger. Det kan være en utfordring å få alt flatt i fryseren, men det løser jeg med å legge alt på et skjærebrett, og legger alt i fryseren. Når maten er fryst tar jeg ut skjærebrettet igjen.

Du kan se flere gode tips under kategorien “små tips i hverdagen”

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Utnytt plassen i fryseren optimalt!

  1. Men tar du hull på, bør du vakuumere. I mitt nyeste fryseskap, tørker det inn hvis det ikke er helt tett. Danner seg is. Vet ikke hvorfor. De gamle fryserne var ikke sånn. Kanskje det er mer luftgjennomstrømming eller noe. 🙂

      1. Nei tror ikke det. Det er et fryseskap med is biter og kanskje det fører til mer fukt og det er en vifte som sirkulerer, tror den er med på å tørke ut maten. Det er litt sånn det andre fryseskapet vi har også, men ikke så ille.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *