Ukjent kjendis

Categories Dikt av Ove

Fredag og det er obligatorisk å ha et dikt av Oven, og her kommer et dikt med ett artig vri. Jeg har kommet hjem fra Bjørg som bor på vakre Andøya, og det har vært en fantastisk opplevelse. Etter hvert skal jeg legge ut bilder, men nå må dere kose dere med ordene fra Ove.

Det startet med ett dikt og en kort novelle,
som jeg lurte på om hun en dom over, kunne felle.
Hun likte så godt mine skrevne røster,
at de plutselig lå på morsmiddag bloggen, til min søster.

Hun spurte så om jeg flere dikt på lager hadde?
Da var det bare å sette seg ned å begynne å kladde.
For hun likte visst det som på døren ble levert
og som senere på Morsmiddags blogg, ble servert.

Mye variert har blitt servert fra menyen
og hver uke har det kommet ut en ny en,
med en variert kvalitet i hver en setning,
men kvaliteten på Morsmiddag, går bare i en retning.

Jeg er ydmyk over alle fine lovord, som jeg høster
og takknemlig for at jeg får skrive på bloggen til min søster
Det er klart at jeg av dette blir både stolt og kry,
men går ikke av den grunn rundt med nesen i sky.

Å gå med nesen i sky og hevet hodet,
hjelper lite på denne siden av vår klode.
For går jeg med nesen opp, som jeg nettopp betegnet,
så ville jeg ha druknet, når jeg er ute i Bergens regnet.

Som ukjent kjendis, jeg videre skriver,
imens jeg fortsatt tegner, kladder og hiver,
ut en masse ideer, som jeg prøver å fortelle
og som begynte med ett enkelt dikt og en kort novelle.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

13 kommentarer

13 thoughts on “Ukjent kjendis

  1. stilig 🥰god helg til både Ove og søster Randi😁👏👏
    klem fra den andre Randi🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *