Last Updated:

Trym sin nydelige sei i form med tomater, oregano og timian

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, På sparebluss

Billig men på ingen måte på kompromiss med smaken, helt nydelig!

Nabogutten(han er egentlig blitt mann) Trym er alltid hyggelig å treffe på, og i dag fortalte han meg at han hadde laget en nydelig god middag med sei og tomater. Det hørtes utvilsomt veldig godt ut, så denne måtte jeg prøve. Det var ikke enkelt å få tak i sei, så jeg måtte kjøpe sei i blokk, ikke min favoritt, men det går helt fint når man har det i en form.

Trym hadde den i ovnen, men jeg satte den på platen med et lokk over, siden det koster mer å bruke steikeovnen en å la det putre på svak varme på komfyren. Men skal man lage denne til mange blir det mye enklere å ha den i ovnen. Men man kan velge hva som passer for seg.

Den ble nydelig, og var kjempeenkel å lage.

Til en person brukte jeg:

1/2 blokk med sei. Jeg kjøpte 400g First Price som kostet rundt 20 kr

1 liten løk Ca. 1.50

2 tomater. Ca. 4 kr

Frisk oregano (en potte med krydderurter koster jo gjerne 29 kr potten, så du må gjerne bruke tørket. Jeg er så heldig at den vokser på terrassen i en potte)

Frisk timian (jeg brukte tørket for de hadde ikke på butikken jeg var på)

Salt

Pepper

1 ss Olivenolje

  • Del fisken opp i biter.
  • Rens løken og del den i skiver
  • Del tomatene skiver
  • Legg alt lagvis også salt og pepper i en form eller panne. PS: Fisk trenger en del salt. 
  • Sett formen midt i steikeovnen på
  • 200 grader, og la den stå i rundt 30 minutter, eller til fisken er ferdig. Eller du kan gjøre som meg å ha de i en panne og sette lokk på, da blir den ferdig på rundt 15-20 minutter.

Slik så det ut da jeg la det lagvis i pannen.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Seiblokk #sei #fisk #fiskiovnen #Tomater #oregano #timian #løk #Billig #enkelt #godt #glutenfritrt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Morsmiddag #middagstips #hvaskalvihatilmiddag #hverdagsmat

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Trym sin nydelige sei i form med tomater, oregano og timian

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *