Oven er både flink å trene å være motivert for trening. Og har denne gange skrevet noe muntre ord om emne.

Vi trener og sliter så svetten driver
og vi gir oss ikke, før vi etter pusten hiver.
Men, når kroppen er ferdig , så tar vi litt til.
Nei, en kommer ikke langt med å bare være for snill.

Dette gjør vi frivillig året rundt,
for det skal visst nok være så kjempe sunt.
Litt smerter i muskler og sener må til,
om resultatet skal bli som en ønsker og vil.

Men, så kommer det noe vi kaller for fri,
eller ferie om du vil, det er da du får svi.
Ukene går fort og du treningen forsømmer
og etter uker, musklene for krefter seg tømmer.

Kroppen som før ferien var stram og fin,
ser nå ut som en tørket sun made rosin.
Så da er det bare å begynne på ny
med gangsperre, svette og nesen i sky.

Nei, her er det ingen tid å miste
det er bare å følge den oppsatte liste,
med øvelser som instruktøren deg har gitt,
så ser du selv hva resultatet har blitt.

Når du endelig begynner å få kroppen tilbake.
Så er der alltid en liten hake
for når rukkene etter rosinen er rettet opp
kommer ferien på ny, med atter en treningstopp.

Bilde og dikt av Ove Dyrstad

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

5 kommentarer

5 thoughts on “«Trening»

  1. Ja…må si jeg sliter litt der jeg også. Jeg har jo MASSE tid nå til trening.. Men gjør jeg det? Nei..mye annet som frister mer. Men i løpet av helgen skal jeg. I alle fall EN gang denne uken. Og neste uke får det også bli litt. Jeg SKAL i gang igjen. 🙂

  2. Jeg har jo vært forkjølt og fikk øvre luftveisinfeksjon som jeg har gått på pencelin for. Så jeg kom meg i gang med gåturer forrige uke, og tok en styrkeøkt + gåturer denne uken. Fysioterapeuten min sa jeg måtte begynne forsiktig etter sykdom og pencelinkur.

    Nå er jo været så fint at det er kjempegodt å bare gå turer for å holde seg i bevegelse 😊

    Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *