Last Updated:

Tortillas med asiatisk vri og Chilimajones

Categories Diverse retter, Kyllingretter

Jeg har tenkt i evigheter på t jeg må få laget chilimajones for det er bre vanvittig. Min datter jobbet på en sushisestaurant  og der fikk jeg smaken på denne herligheten. Det blir ikke mye laget sushi hjemme, så da må jeg ha den til noe annet, og da ble denne retten til.

Til 4 personer:

Beregn 2-3 tortillalefser pr person. Denne gangen kjøpte jeg Old Eldpaso sine glutenfrie tortillalefser og de likte jeg skikkelig godt.

4 -6 kyllingfileter. Er man ikke glad i kylling kan man bytte det ut med feks. laks/ørret/kjøttedeig/vegetar

1 stor løk

2-4 fedd hvitløk

Krydder jeg brukte hjemmelaget tacokrydder 

Ca 1/2 dl vann

Frisk koriander

Skrell og fin del løk og hvitløk, skjær kyllingfileten i strimler. Steik løken litt i smør på pannen før man har på kyllingen, så har man på krydder og til slutt litt vann så det hele får kokt litt sammen.

Denne gangen synes jeg at disse grønnsakene passet til siden det skulle være litt Asiatisk inspirert:

Asiatisk salat

Neper

Reddiker

Sukkererter

Avokado

Frisk Koriander         

Chilimajonesen finner du oppskrift på HER

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *