Torsk og søtpoteter i folie

Categories Fiskeretter

Sulten, sulten, SULTEN :-). Jeg hadde tatt opp torskefilet, men hadde ingen plan. Siden vi har flott Bergensk sommervær, så er jeg ute så mye jeg bare kan, og plutselig var jeg så sulten at jeg ikke orket å tenke. Da er mat som kan stå i ovnen slik at jeg kan hive meg i dusjen er helt perfekt 🙂

Dette kan du gjøre når du skal grille, eller ha med bålmat også.

Jeg sneiset opp søtpoteter(tok av skallet)i tynne skiver siden det går mye fortere å bli gjennomsteikt en poteter, la de i folie med en klatt smør, så litt brokkoli, squash og vårløk, med litt salt på. Til slutt fisken som jeg saltet på begge sidene, og en god klatt smør på toppen. Ovnen hadde jeg stilt inn på 200 grader, og satte den midt i ovnen, i rundt 20 minutter. Har du tykkere stykke med fisk trenger du lenger tid i ovnen/grillen. Grønnsakene var litt tyggemotstand på, og det elsker jeg, så liker du ikke det trenger den lenger tid i ovnen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#turmat #grillmat #folie #fisk #I #ovnen #Torsk #sunt #enkelt #mat #fra #bunne #av #hjemmelaget #Middag #middagstips #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Torsk og søtpoteter i folie

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *