Svinekoteletter i ovnen med fløtesaus med tomat

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter

Det er litt morsomt å se at jeg nesten bare lager rød mat for tiden, det er ikke bevist, det blir bare slik . Jeg er veldig glad i farger, og fargene påvirker meg veldig. Rødt er med å gi energi og vitalitet noe jeg så absolutt trenger nå,  da får man gjerne  lyst på mat som gir det. Har du noen gang tenkt over det?

Til 2 personer

2-4  svinekoteletter

1/2 løk

2 dl fløte/laktosefri/plantebasert alt etter behov og ønske

1 god ss tomatpuré

1 kjøttbuljongterning eller 1 ss buljong pulver noe jeg bruker mest da slipper den å løses opp

1 ts paprikapulver (kan sløyfes) jeg bruker som oftest den røykte, siden jeg er så glad i den smaken.

ca. 2 ts grillkrydder

salt?

Pepper

2 gulrøtter

2-3 bunter blomkål

Eventuelt litt purreløk eller vårløk (kan sløyfes)

Steik kotelettene så det blir gylden brun, rens og del løken og la den få steike med. Bruker du pulver buljong så kan du blande sausen rett i en ildfast form, men bruker du buljongterning, bør den kokes opp så den blir oppløst. Bland fløte, tomatpuré, krydder, buljong og eventuelt salt om det trengs, ha i en ildfast form og legg løk og koteletter i formen. Rens og del grønnsakene og ha de i også, sett midt i ovnen på 180- 200 grader i rundt 30- 45 minutter alt etter hvor tykke kotelettene er.

Server med kokte poteter eller det du liker og har til.

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

#svinekoteletter  #svinekjøtt #Fløteogtomatsaus #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #matfrabunnen #av #Isteikovnen  #Helgemat #søndagsmiddag   #tradsisjonsmat #nakkekoteletter

2 kommentarer

2 thoughts on “Svinekoteletter i ovnen med fløtesaus med tomat

  1. Så veldig godt ut. Ja dette med farger….. jeg kjenner at jeg har mer lyst på mat hvis maten er fargeglad enn hvis ikke. Kjedelig mat= fargeløs mat… Ha en fin dag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *