Last Updated:

StrĂžmsparetips 😜 med skrĂ„blikk

Categories Blogg

Jeg snakket med min datter som bor i Oslo i dag, og der er spottprisen pÄ rundt 4 kr, da forstÄr jeg ikke hvordan de kan forklare det med at de produserer mer overskudds kraft der. Vestlandet er tross alt et sted de produserer strÞm, noe de ikke gjÞr i Oslo. I dag er spottprisen 6. 46, jeg mÄ si at jeg blir noksÄ frustrert av dette med sÄ dyr strÞm et sted, og det ikke blir gjort noe med det. Bedrifter gÄr konkurs pÄ grunn av dette, og de skaper store sosiale forskjeller.

Men tipsene mine til Ä spare pÄ strÞmmen er:

  1. Flytt fra Vestlandet spesielt rundt BergensomrÄdet
  2. Bruk grillen om du kan
  3. Skru av lys i de rommene du ikke er
  4. Bruk lokk pÄ pannene nÄr du koker noe.
  5. Kok opp og la maten stÄ pÄ komfyren/platen og la de stÄ Ä koke pÄ ettervarmen
  6. Lag mat som ikke krever strĂžm
  7. Dusj mindre og kortere, gÄr du pÄ treningssenter eller lignede, dusj der.
  8. Bruk hÄnddukene om det lar seg gjÞre
  9. Bruk ull sÄ kan den luftes i stede for Ä vaskes
  10. Har du flere kjÞleskap og frysere, se om du kan fÄ alt i en sÄ man kan ta av det ene.
  11. Utelys er uaktuelt
  12. Har du vedovn og fyrer sÄ kok vann og mat pÄ den
  13. Brenn alt som kan brennes, alt gir varme.
  14. Blir det for kaldt, slĂ„ floke eller ta deg en tur, eller inviter noen som kan varme deg 😂
  15. Bli politiker pĂ„ stortinget, de fĂ„r dekket alt😁
  16. stay cooDel gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til Ă„ fĂžlge denne bloggen pÄ Blogvin finner du HER,  Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ facebook finner HER. Link til Ă„ fĂžlge meg pĂ„ Instagram  er randistole HER
  17. #Politikerehvorerdere #Politikerforakt #sykestrĂžmpriser #sparstrĂžm
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *