Hjortebiff med urtesteikte poteter og soppstuing på grillen

Categories Alle oppskrifter, Grill mat, Hjort

Dette er faktisk første gangen jeg griller i år, det har ikke vært vær til slike aktiviteter. I dag er det 16 grader og delvis skyet og helt opplett, så dette er nesten den fineste dagen vi har hatt i år. Det passet godt å grille når det koster mer en biffen å bruke strøm til middagen.

Jeg satset på  en enkel og god middag, og det ble det virkelig.

Jeg har noen små søte støpejernspanner og de brukte jeg på grillen for å urte steike de hjemmedyrkede nypotetene.

Slik gjorde jeg det:

Jeg tok de aller minste jeg hadde å la de i pannen, med olje, litt smør, salt og urter (salvie, oregano, persille og litt rosmarin), jeg hadde folie på så de holdt på varmen.

Herlighet de ble gode, selv om de brant litt.

Biffen steikte jeg kun med pepper, den er så god i seg selv, og når de er så mye smak på det andre er det helt unødvendig med noe mer på den, men det velger du selv. Jeg tok den litt av og på grillen, så den ikke skulle brenne for mye, grilling er det lett at det blir litt godt steikt.

Soppstuing på 1,2,3

Jeg delte soppen i biter, steikte på pannen som stod på grillen, hadde på Plantebasert fløte, men du må gjerne bruke vanlig fløte, så smakte jeg til med salt og pepper.

Fløten fikk koke litt sammen med soppen.

En tomat delt i to, er perfekt til, det bare elsker jeg.

Del gjerne innlegget med familie og venner😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#matfrabunnen  #Smakfull #middag #middagstips #morsmiddag #glutenfri #melkefri #matfrabunnen #hjemmelaget #middagihelhelgen #helemiddag #helgekos#Politikerehvorerdere #Politikerforakt #sykestrømpriser #sparstrøm #grillmiddagen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *