Last Updated:

«Stolpejakt»

Categories Blogg, Dikt av Ove

Min bror Ove har klødd i fingrene igjen, og denne gangen om stolpejakt, han har både skrevet og tegnet! Vi gikk på stolpejakt i Kulturparken i Fana, og da tror jeg at gnisten kom.  Det er ikke så rart, for plutselig var det bitt av basillen både han og Lillian, og når hun går ut i lunsjen for å finne stolper, ja da vet man at enn er hektet. Og i går fikk jeg snapp av min søster og svoger som også hadde vært på sin første stolpejakt! Noe kjekkere kan jeg ikke tenke meg å bli hektet på, og det er jo en aktivitet man kan gjøre aleine eller sammen, så HURRA for stolpejakten.

 

Våren har kommet og fuglene synger
og telen har sluppet og jorden den gynger.
Ja, nå står halve Norge i stram giv akt,
for nå skal de alle sammen på stolpejakt.

Mobiltelefonen er nå ladet i hundre,
for nå skal vi alle ut i friluften dundre.
Med stolpejakt appen trygt på telefonen,
så gjenstår det bare å finne den rette tonen.

Stolpene er plassert i alle typer terreng
alt i fra skog, fjell og til blomstereng.
Men, er de så lette å finne, som man tror?
Ja, frustrasjonen kan gå fra litt til kjempestor.

Det er sant som en sier om å høste som en sår,
for det mangler detaljer på kartet du får.
Skrenter og stup, er blant detaljer som mangler,
noe som kan føre til at du i terrenget sjangler.

Hvor er den fordømte stolpen, som her skulle stått?
Hadde den stått der den skulle, hadde alt vært flott.
Ja, nå har du trålet området i over en time,
før noen klokker, plutselig begynner å kime.

Når du holder kartet i seg hør og bør,
så er det bare flaks om kartet står i nord mot sør.
Når kartet plutselig med terrenget stemmer,
så slipper du å gå på flere slike blemmer.

Det viktigste er at vi kommer oss ut å går,
og nyter naturen og opplevelsene vi får.
Gi ikke slipp, men fortsett på stolpejakten å tro,
selv om du skulle bomme på en stolpe eller to.

Dikt og tegning av Ove Dyrstad!

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#stolepejakt #Fanakulturpark #tur #ut #fotturibergen #Sosialt #Gåturmedandre #værsosial

4 kommentarer

4 thoughts on “«Stolpejakt»

  1. Jeg har ikke prøvd stolpejakt sjøl – men ser at det er stolper mange steder jeg er med bobilen….! Sååå – kanskje bør jeg begynne? Godt dikt igjen! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *