Last Updated:

Stekt Ørret/laks med quinoasalat

Categories Fiskeretter

Det er mange spennende retter og ingredienser rundt omkring jeg ikke har brukt så mye av, og quinoa er en av de. Har liksom ikke vist helt hvordan den skal behandles. Men jeg så en oppskrift på bunnpris og den var med quinoa, og så veldig spennende ut.  For en gang skyld fulgte jeg en oppskrift, og det ble en annerledes middag men dessverre nokså smaksløs.  Oppskriften som står nedenfor er oppskriften jeg fant på Bunnpris. Men jeg vil foreslå noen endringer slik at det blir mer smak for retten har virkelig potensialer. Mitt forslag er å bytte ut litt av vannet med saft av sitron eller limesaft, bruk noe krydder du liker i tillegg til det som står under. Det var veldig godt med de grønnsakene som var i oppskriften, men det kan bli like godt med f.eks. brokkoli, paprika, sukkererter eller andre grønnsaker som ikke trenger lang koketid/varmebehandling, og som man kan koke sammen med quinoa.

Jeg skal til Ålesund å besøke en venninnene i helgen så derfor kommer oppskriften tidlig, og det kommer nok ikke flere innlegge denne helgen vil jeg tro 🙂 Jenny Dyp sin kattepass er i hus, så de får kose seg hjemme i helgen!

Synes du denne retten ser spennende ut?

2 personer
Ca. 25 minutter

1 pk Ørret/laksefilet
Quinoa til 2 personer
¼ stor squash i skiver
1 boks mais
En neve halve cherrytomater
1 avokado delt i terninger
Fersk sitronsaft
1 ss olivenolje
Olje til steking

Kok quinoa etter anvisning på pakken. Tilsett squash mot slutten av koketiden.

Stek laksen på middels varme med olje i ca. 3 minutter på hver side.

Bland alle grønnsaker i en bolle sammen med quinoa og olivenolje. Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Server sammen med den ferdigstekte laksen.

#laks #ørret #fisk #quinoa #salat #morsmiddag #mors #middag #middagstisp #Glutefri #melkefri ##laktosefri #Oppskrift #Matblogg

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *