Last Updated:

Grethe sin sunne kyllingform

Categories Kyllingretter

I helgen var jeg i Ålesund hos min veldig gode venninne Grethe. Som seg hør og bør har vi handlet, vært på kunstutstilling, spist og drukket godt og masse. Rett og slett slik en jentehelg skal være. Denne gode oppskriften fikk jeg av Grethe da jeg begynte å blogge og det begynner å bli noen uker siden :-D. Hun er veldig grei å dele innelggene på fb, det setter jeg veldig pris på, og det blir jeg glad om flere vil gjøre 😀

Til 6 porsjoner

6 kyllingfilet

1 ½ s rødløk

5 tomater

1 ½  grønn squash

4-5 gulerøtter

10 poteter

6 ss olivenolje

1 ½ ss hakket frisk rosmarin

Slik gjør du
1. Brun og krydre kyllingfiletene lett på panne.

2. Del grønnsakene i passe biter og legg dem i en ildfast form sammen med kyllingfiletene. Hell over olje og dryss på krydder, salt og pepper.

3. Sett formen i stekeovnen ved 180 °C og stek i ca. 40 minutter, tiden vil variere alt etter størrelsen på kyllingfileten.

Server gjerne med søt chilisaus, deilig brød eller hva man måtte ønske( jeg hadde pesto på)

Snapchatog instagram: morsmiddagblogg

#kylling #Sunt #godt #enkelt #middag #middagstips #glutenfri #melkefri #laktosefri #Mors #middag #Morsmiddag #oppskrift #Matblogg

2 kommentarer

2 thoughts on “Grethe sin sunne kyllingform

    1. Takk, kylling er jo nesten godt uansett hvordan man lager den, nydelig god mat. Jeg elsker tomater så denne er virkelig i min type middag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *