Steinbitfilet med syrlig soppsaus og steikt hjertesalat

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

 

 

Steinbit er kongen av fiskesortene, det er festmat på høyt nivå. Jeg valgte å lage en kremet soppsaus med lime i, den ble full av smak og veldig mild og fin.

 

Til 2 personer:

Saus:

1/2 pakke med champignon

1/2 løk

2 fedd hvitløk

En god klatt smør

Ca. 1/2 lime eller sitron (ta litt og litt i siden de kan variere i surhet og styrke)

Ca. 2 1/2 dl fløte

Steikesjyen fra pannen der fisken ble steikt

Salt

Pepper

Masse gressløk

En håndfull persille

5-6 blad salvie. Man kan bruke de urtene man ønsker å har.

Rens og del løk, hvitløk og sopp, og surr på pannen med rikelig med smør, ha så i saften av lime eller sitron, og la det få koke samen noen minutter. Ha så i fløten, og de meste av urtene, og bruk en stavmikser å blende alt til en tykk saus. Når fisken er steikt har han litt vann(rundt et par ss) og koker ut pannen og har det i sausen. Smak sausen til med salt og pepper. Og ha i resten av urtene, og eventuelt mer lime/sitronsaft.

Fisken steikte jeg på begge sider, og deretter lot jeg den stå på svak varme i rundt 10 minutter, det vil variere etter hvor store stykker man har.

Hjertesalaten hadde jeg kun noen få minutter på pannen sammen med fisken, og den smakte nydelig steikt.

Jeg elsker steikte tomater, så det hadde jeg også på steikepannen, og store stykker med squash. Tomater har en syrlighet som i grunnen er veldig godt til fisk, liker du tomater så forsøk en gang.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Godt #sunt #smakfullt #middag #middagstips #tips #middagsmat #Glutenfritt #Glutenfree #melkefri #matintoleranse #blogg #morsmiddag #spisoppmatendin #godfisk #steinbit #fisk #sjømat #sunt #hjemmelaget #Matfrabunnen #av #breiflabb #Steinbit #Soppsaus #sopp #avhegighetsskapende

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *