Last Updated:

Steikt torsk med Kimchi

Categories Diverse retter, Fiskeretter, Grønnsaker

Kimchi er en av de tingene jeg ikke har fått til å lage, det bare mygler etter noen dager. Men etter en del forsøk så har jeg skjønt at alt må ligge under i laken som er på, uten mygler den. Så satte jeg den i kjøleskapet etter tre dager, og da gikk det bra. Jeg har prøvd forskjellige oppskrifter, men aldri smakt før nå, og jeg skal være ærlig så var det veldig uvant smak. Det vare ikke dårlig, bare langt ut forbi hva min smaksløker, så dette må jeg venne meg til. Kimchi er bra for en frisk fordøyelse, og det er også hevdet at har man en frisk fordøyelse kan man unngå mange folkesykdommer. Det jeg har sett er at de er mange forskjellige måter å lagde Kimchi på, så jeg tar gjerne i mot oppskrifter på den du måtte bruke. Oppskriften er  Berit Nordstrand sin oppskrift.

Torsken steikte jeg på begge sider og hadde salt på den.

Jeg hadde poteter, litt smør og brokkoli og lime til også.

#Kimchi #Fermentert #mat ##god #tarmhelse #torsk #fisk #sjømat #Enkelt #godt #sunt #middag #middagstips #Morsmiddag #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #Glutenfritt #melkefritt #Uten #melk #Gluten

2 kommentarer

2 thoughts on “Steikt torsk med Kimchi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *