Suppe er enkelt og kjapt å lag, og for det meste også veldig billig mat. Røft regnet har man middag til 4 personer til rundt 40 kr, det er slettes ikke verst.  Mange vil også synes det er bra at man har en kjøttfri dag i uken.

Hvordan jeg kom på å blande spinat og frosne erter, “tja”, det er bare slikt som faller ned i hode mitt som et innfall. Nå elsker jeg erter og det ga spinatsuppen det lille ekstra etter min mening, og ertene gjorde slik at det ikke var nødvendig å jevne den med mel.

 

Suppen:

1 pose frossen spinat

Ca. 2 dl frosne erter

1 løk

Smør surring

9 dl kraft eller, 9 vann og buljong 2 grønnsaksbuljongterninger

Fløte/soyafløte osv. om man ønsker det, jeg hadde ikke noen av delene i.

 

Del løken i biter og og surr lett sammen, ha så i spinat og erter og la det få surre litt i smøret. Ha i kraft eller vann/buljong å la det få koke opp. Når de har fått kokt noen minutter bruker man en stavmikser eller eventuelt har det i en blender for å lage en glatt suppe.   Smak til med  salt og pepper og eventuelt mer buljong om du ønsker det. Synes du suppen er for tynn, kan man jevne med litt maizena. Bruk da rundt 1 ss maizena utrørt i 1/2 dl vann eller fløte.

Jeg hadde kokt egg og et rundstykke til.

#meat #free #monday #suppe #spinat #erter #Billig #godt #sunt #kjapt #middag #middagstips #Vegetar #Glutenfri #melkefri

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *