Last Updated:

Enkel men smakfull fisk i form med spinat

Categories Fiskeretter

Gode naboer er godt å ha, og i dag kom min gode nabo Ingrid på middag. Det er så lite sosial aktivitet at man må lage seg noen  koselige stunder, og  det er alltid veldig koselig å ha henne på besøk

Det eneste jeg viste da  jeg begynte å lage middagen var at jeg ville ha fisk, resten ble til mens jeg laget den. Og den ble tydeligvis ikke så verst siden for hun  ikke klarte å slutte og spise, det bør være et godt tegn 🙂

Til 4 personer trenger man:

600 g eller mer skinnfri og bein fisk, jeg brukte torskefilet

1 løk

3-4 gulerøtter

1/2 pakke frossen spinat eller 1 pakke fersk

1 paprika

Ca. 1/2 brokkoli

4-5 bunter blomkål

1/2 squash

Dette var de grønnsakene jeg hadde, de passet veldig godt til, men du må bare legge til og trekke fra de du ikke har eller liker 🙂

En bunt gressløk

5 dl kokosmelk

Litt vann å skylle ut av boksene (ca. 1/2 dl)

Rundt 1/2 dl soyasaus (jeg må bruke  glutenfri, og jeg lurer på om den er litt mindre salt en den med gluten)

Pepper

Eventuelt salt

Sett ovnen på 200 grader. Rens og del alle grønnsakene i biter(ikke alt for tykke biter, da tar det så lang tid å steike, siden fisken blir fort ferdig).  Del fisken i store biter og ha grønnsakene og fisken i en ildfast form. Bland  kokosmelken, soyasausen og pepper og smak.  Fisk trenger  en god del salt, så sausen skal være nokså salt. Hell blandingen  over fisk og grønnsakene og sett midt i ovnen. Det vil ta rundt 30 minutter, litt avhengig av steikeovnen.

 

#fisk #Torsk #middag #i #ovnen #Kokosmelk #uten #melk #gluten #fri #middagstips #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *