I går kom Miriam å spiste middag med oss, og hun foreslo at vi skulle ha sommerrull til middag. Det er jo både enkelt og godt. Det er litt å skjære opp, men etter det ordner maten seg nesten selv. Vel utenom at Marte insisterte på å pille to kilo reker, det er jo en bragd.

 

Sommerrull består av det man vil og ønsker, og så bruker man risplater og hoisinsaus.

Vi hadde oppskåret til 4 personer:

2 gulrøtter

1/2 agurk

1 avocado

3 vårløk

1/2 paprika

Litt hjertesalat

Rucolla

Thaibasilikum

Koriander

Hoisinsaus(glutenfri for vår del)

Soyasaus (glutenfri for vår del)

Risplater

Reker eller det man ønsker å bruke.

Dette lages til av hver enkelt rundt borde, og  man legger en riplate ned i lunket vann i rundt 1/2 minutt, før man legger den på tallerken og fyller den med det man ønsker, og ruller den sammen og nyter måltidet.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Sommerrull med reker

    1. Enig, så jeg ble veldig glad da hun pillet, for det hadde ikke jeg giddet. Jeg tenkte at vi alle skulle pille våres egne reker, men da slapp vi det når snille, gode Marte gjorde det for oss. 💕

    1. Jeg kan vel ikke være mer en enig i at å skrelle reker er kjedelig. Men når man har en flink og snill datter som piller, så er jeg ekstra heldig💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *