Denne retten så jeg noen som snakket om et eller annet sted, og måtte google den, og den dukket opp på matprat. Den appellerte virkelig til min nysgjerrighet så den stod på menyen i dag.

På matprat stod det at de er til to personer, men jeg var skrubbsulten og hadde ikke brød så jeg spiste nesten alt sammen opp. Det taler vel for seg selv at det smakte meg utmerket.

Til to personer om du har brød til:

Så min variant er ble slik:

2 fedd hvitløk

1/2 løk

1/2 rød chili

1 boks knuste tomater

1 ts spisskummen

1 stykke squash (Det skulle være paprika men det hadde jeg ikke så derfor squash)

Det skulle være persille, men det hadde jeg heller ikke, men noen få blad basilikum gjorde susen.

I tillegg hadde jeg litt salt, det stod det ikke i oppskriften.

4 egg

Rensk og del løk, hvitløk og chili i en panne med smør eller olje. Ha på tomatene, spisskummen og salt og la det få koke i rundt 15 minutter. Smak om du ønsker mer krydder eller salt. Lag små   groper i sausen og man har de knus egge ned i. Har du noen ferske urter kan man ta de på, sett lokke på pannen og la det hele få stå å kose seg til eggehviten er stivnet. Knus gjerne plommen rett før servering.

Matprat anbefalte et godt brød til og en salat av agurk og rødløk, det hadde jeg heller ikke 😀

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Shakshuk #meat #free #monday #kjøttfri #mandag # Godt #Enkelt #vegetarmat #Oppskrift #glutenfri

#melkefri #laktosefri #allergivennlig #mat #mors #middag #Morsmiddag #matblogg #middagstips #Mat #fra #bunnen #hjemmelaget

#matprat #Shakshuk #meat #free #monday #Enkelt #vegetarmat #Oppskrift #glutenfri #melkefri #laktosefri #allergivennlig #mat #mors #middagtips  #Ukemeny #matblogg

 

6 kommentarer

6 thoughts on “SHAKSHUKA

    1. Da er du ikke b mennske nei he he, for frokost er enklest mulig. Men alle andre måltid kunne jeg spist det 😀 Fantastiske smaker sammen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *