Sei i tomat og chilisaus

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Sei er utrolig god fisk, og når den er helt fersk er den mer en fantastisk både å steike å koke. Men det jeg brukte er seiblokk , og den er det ikke noe i veien med, og blokk er veldig billig mat. Da katten levde fikk hun sei hver eneste dag, og hun elsket det. Som vanlig er det en veldig enkel gryte å lage, og man kan bytte ut de grønnsakene man ikke liker eller har med noe annet. For jeg ser hva jeg har i kjøleskapet, og tar det som frister mest eller som må spises opp.

 

 

Til 4 personer:

1 pakke seiblokk

3 fedd hvitløk

1 løk

1-2 hele chili (chili variere veldig i styrke, og vi tåler mer eller mindre av den, så ta i så mye du selv ønsker)

4 tomater

Smør eller olje til steiking

1 boks knuste tomater

Vann. litt etter hvor mye vann det er i tomatene, men mellom 3-4 dl vil jeg tenke er passe.

3 gulerøtter eller andre grønnsaker

1/2 pakke sopp (de måtte spises opp, som også gjaldt gulerøttene)

Salt

Pepper

Eventuelt litt purreløk om du har det, det er jo både fint og godt med frisk vårløk på.

Rens og fin kutt løk, hvitløk og chili og ha det i en panne med smør eller olje for å surre det godt. Del tomatene i litt store biter, og ha i i pannen og la de få trekke sammen med resten. Ha så på de knuste tomatene og litt vann, samt salt og pepper og la de få koke sammen en stund. Ha så i oppdelt fisk og la det få putre sammen til fisken er ferdig, smak da til med salt og pepper, er det for lite chilismak kan man ha i tørket chili.

Server det du måtte ønske til, jeg hadde så lyst på poteter, så det ble det her.

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Seiblokk #sei #fisk #fiskegryte #Tomater #løk #Billig #enkelt #godt #glutenfritrt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Morsmiddag #middagstips #hvaskalvihatilmiddag #hverdagsmat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *