Sandefjordsmør

Categories Saus

Sandefjordsmør til 4 personer (personlig synes jeg det er litt lite til 4 personer, men jeg elsker sauser. Så er du som meg og dere er flere en tre så anbefaler jeg å doble oppskriften)

Oppskriften fant jeg på Matprat.no

200 g kaldt smør i terninger

2 dl kremfløte (laktosefri til oss som trenger det)

1 ss hakket frisk kruspersille

1 ss sitronsaft

½ ts salt

¼ ts malt hvit pepper

 

Kok opp kremfløte til sandefjordsmøret, og la fløten koke inn til litt under halvparten. Ta gryten av varmen og pisk inn smørterninger, litt etter litt. Tilsett hakket persille og smak til med sitronsaft, salt og pepper.

Du kan se Panert torsk med Sandefjordsmør HER

#panert #tosk #fisk #sjømat #Sandefjordsmør #Glutenfri #laktosefri #middagstips #Stavangerflint #fiddjo #Lady #Skaugum #hverdagsgleder

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *