Salat med lameskav i peanøttsaus

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Salater

Salat er en sikker vinner, og man kan variere i de uendelige. Jeg fikk en fiks ide om at lammeskav i peanøttsmør sikkert passet godt sammen, og de gjorde det virkelig.

Til 2 personer:

ca. 200 g lammeskav

olje eller smør til steking

1 god ss peanøttsmør

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

1/2 beger kokosmelk

Ca. 1 ss limesaft

I salaten hadde jeg

Lollo rosso

Hjertesalat

Spinat

1 mango

1/2 avokado

granateple

Peanøtter(man trenger ikke så mye, bare slik at de knuser litt innimellom)

Steik kjøttet på godt varm på pannen, når kjøttet er brunet har man på peanøttsmør, soyasaus, kokosmelk og lime. La de få koke sammen et par minutter, smak om du trenger mer lime eller soyasaus. Er sausen for tykk, har man i litt mer kokosmelk.

Salaten renses og deles, og blandes godt sammen. Strø litt peanøtter på ved servering.

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#salat #salattilmiddag #Lammeskav #peanøttsaus #peanøtter #matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfritt #melkefritt #middag #middagstips #morsmiddag

2 kommentarer

2 thoughts on “Salat med lameskav i peanøttsaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *