Avspenningsøvelser/medistasjon

Categories Blogg

Er du stresset og sliten, og lengter etter å få komme hjem fra jobb så du kan ta en middagshvil? Slik hadde jeg det i veldig mange år, det eneste jeg hadde virkelig lyst til var å sove en uke i strekk, da bør man ta grep. Men det er jo lettere sakt en gjort når man har kommet inn i en negativ spiral med for mye å gjøre, stress og gjerne sykdom. Nå trenger man ikke ha det så ille for å ha nytte av avspenning og meditasjonsøvelser. Personlig tror jeg at vi hadde vært friskere og mer opplagt om vi fra tidlig alder tok oss tid til å koble helt ut/restarte kroppen en eller to ganger for dagen. Siden jeg tok faget folkehelse i forebyggende og helsefremmende arbeid har jeg lest en god del rundt disse temaene. Mye forsking viser at å ta seg en tur ut i guds frie natur,  der det ikke er noen stressende inntrykk også er som meditasjon/avspenning. Og jeg husker at jeg leste en forskningsrapport for mange år siden som viste at de som satte seg ned rundt 10 minutter for dagen å mediterte/avspenning, fikk mye høyere arbeidskapasitet en de som ikke gjorde det. Personlig har jeg veldig god erfaring med både meditasjon og avspenning. Vil man ha effekt bør man nok gjøre det mer en en gang, men jevnlig feks. i en uke.  Så i stede for å sove på bussen eller på sofaen, kan du sette deg ned 10 minutter eller mer å meditere eller ta en avspenningsøvelse.

Her er Balto (bonusfamilien min sin minste hund) og jeg på tur)

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Meditasjon #avspingsøvelse #Restartekroppen #Helsefremmende #Morsmiddag

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Avspenningsøvelser/medistasjon

  1. I en hektisk hverdag har kroppen godt av avspenning, og det er minst like viktig som trening slik at musklene ikke står i spenn.

    Jeg vet jeg burde bli flinkere til avspenning enn hva jeg er. Rekreasjon for meg er å gå en tur hvor jeg kan fotografere naturmotiver i naturen 😊

    Så kjempesøt Balto er 😍😍😍

    Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *