Last Updated:

Ruccola fra frø

Categories Blogg, DIY, Grønnsaker

I år har jeg sådd mye forskjellig blant annet Ruccola, og jeg sådde allerede i slutten av januar. I fjord kjøpte jeg en potte med ruccola og satte ned, og jeg ble skikkelig overasket over hvor enkelt det var å få til, så da bestemte jeg meg for å så selv neste sesong. Hadde jeg vist hvor enkelt dette var hadde jeg gjort det for lenge siden. Jeg elsker ruccola men kjøper det ikke ofte for de blir så fort dårlig uansett oppbevaringsmetode. Men her kan jeg jo bruke så mye jeg vil, og resten står jo bare der og blir større og kraftigere på kjøkkenbenken. Når man sår trenger man ikke bruke god jord, men når plantene har begynt å spire trenger de næring, luft, lys og vann.

Jeg gjorde det så enkelt at jeg sådde rett i en plastikk emballasje av et eller annet, og de tok ikke lang tid før de begynte å spire. Jeg har lest at man kan tynne ut med å spise noen av skuddene som dere ser på bilde under, da får de som er igjen mere plass å vokse seg store på.

Jeg skal plante de i noe større eller i flere karr, så de får mere plass er planen. De smaker utrolig godt, og de trenger ikke stå i noe som er veldig dypt. Tenk noe så vidunderlig å ha helt fersk salat uten sprøytemiddel på kjøkkenbenken eller i hagen. Får du ikke lyst å så når du ser hvor utrolig enkelt det er?

 

#dyrkselv #ruccola #morsmiddag #matblogg #middagsblogg  #middags #tips #sunt #godt #Glutenfri #melkefri #laktosefri

4 kommentarer

4 thoughts on “Ruccola fra frø

  1. Moro å ha litt selvdyrka 🙂 Her er sola så intens på verandaen (om det er sol da..hehe..) at jeg syns det er vanskelig å drive frem noe uten for mye jobb..men lyst til å prøve et par ting i år også 🙂

    1. Deilig når solen begynner å varme, elsker våren. Det å dyrke grønnsaker og diverse har jeg hatt lyst til hele mitt liv, så nå er jeg i gang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *