Last Updated:

Jomar sin Italienske pizza

Categories I ovnen

Jomar er mannen til Pia som bor i Trøndelag, og de er de jeg besøker når jeg er i Trøndelag. Da jeg var der sist så lagde han lignede pizza, og den var bare helt nydelig god, så i dag lagde jeg den selv. Jeg hadde bare en ferdig bunn som var alt for tykk, men slik er gjerne glutenfrie pizzabunner. Jeg hadde tenkt å lage bunnen selv, men hadde ikke mel, så da ble det som det ble 😀
Jeg tåler i grunnen dårlig melkeprodukter, og blåmugg er enda verre, men herregud så godt, så jeg heiv i meg allergimedisin og lot det stå til!! Og vet du, det er verd det 😉

En pizzabunn (glutenfri til oss som må ha det 🙂

Pizzasaus (mutti). Eller du kan lage av knuste tomater, salt, pepper, buljong, eventuelt hvitløk og hvitløk, oregano, spisskummen, basilikum som kokes sammen til den begynner å tykne.

Mozarella (jeg unnlot å ha på denne for å muligens begrense skaden litt)

Blåmuggost, gjerne Selbu blå (som jeg brukte  som er naturlig laktosefri) som er kraftig eller blå castello.

oliven om du har lyst.

Ha alt på pizzabunnen og så rett i ovnen på rundt 200 grader, og sett den nederst i ovnen og steik til bunnen er gylden/sprø.

Serranoskinke

Ruccula

God olivenolje

Når pizzabunnen er ferdig steikt legges Serranoskinke, Ruccula og eventuelt litt  over.

NYT!!!!

#pizza #Glutenfri #seranoskinke #blåmuggost #Oliven #morsmiddag #middagstips #Matblogg

2 kommentarer

2 thoughts on “Jomar sin Italienske pizza

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *