Margrethe sin mint sjokolade “after eight”

Categories Blogg, Søte gleder, søtegleder

Denne oppskriften fikk jeg av av Margrethe, og nå har jeg laget den flere ganger. Margrethe sin kommentar på vanskelighetsgraden: “after eight” var kjapt, ikke noe søl og så enkelt at man kan lage det i løpet av 30 minutter. eneste du har å vaske etterpå er bollen du smelter sjokoladen i og bollen du lager mintfyllet i. Easy-peasy :-)” Og enkelt er det i grunnen også, det eneste er jo at de plutselig er søkk borte 

Denne kan lages hele året. Det er lov å la seg friste 🙂 Og føl deg fri til å dele innlegget 🙂

400 g kokesjokolade. Sjekk for gluten om du som meg må unngå det. De fleste sjokolader inneholder melk, så det må man undersøke hvor man får tak i om man må unngå det.

200 g melis,

1 eggehvite

1-2 dråper Peppermyntedråper.(jeg har leitet meg i hel på butikker etter denne, fant på helsekosten)

Smelt halvparten av sjokoladen og bre utover en plate på 30*30 cm. Avkjøl i kjøleskap. Lag mintfyllet av melis, eggehvite og peppermyntedråper Og bre utover den stivnede sjokoladen. La stivne litt før du smelter resten av sjokoladen og brer oppå fyllet. Inn i kjøleskapet med herligheten og vent til alt er stivnet. jeg skar sjokoladen opp med pizza-hjul før den var helt stivnet. slik at det bare er å brekke opp når sjokoladen  er stivnet.

Denne gangen tenkte jeg å dyppe de i sjokolade slik at ikke mint fyllet viste, men det var egentlig bare styr.

#after #eight #aftereight #mintsjokolade #sjokkolade #komfekt  #Jul #advent #fest  #enkelt #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #av #Tradisjonsma

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *