Proff fotball!

Categories Dikt av Ove

Fotball interessen eller annen sport for den del, er ikke i nærheten av mitt interessefelt. Unntaket er selvfølgelig når  bonusbarna spiller,  barnebarna er for små enda. Så dette emne kan jeg i grunne  ikke utale meg om, men Oven har sitt vanlige humoristiske glimt på det.

Riktig god helg til dere alle  💕 

 

Proff fotball, er ingen spøk, for verken han eller henne.
For å overleve, må en alle triksene i boken, kunne kjenne.
Dette er regler som i dommerboken ikke oppført står,
men gjelder i høyeste grad, når de kjeft av dommeren får.

Det første en må kunne, er å spille uskyldig
og hevde at dommerens avgjørelse, er ugyldig.
Så gjelder det å henge seg på dommeren, som en klegg
og argumentere for sitt eget standpunkt, som en vegg.

Men, så har de noe de i dag kaller VAR,
som på reprisen, ser hvem som feilen har.
Dypt uenig, de høyt ut med armene sine slår,
når rettigheten til spilleren, ikke i regelboken står.

Innenfor seksten meteren er det viktig å finne,
riktig tidspunkt å falle, så en får sjansen til å vinne,
et straffespark til ære for klubben og laget,
så en øker sjansen, til å vinne hele slaget.

Men, triksene i boken stopper ikke her.
For er der en ting, som er viktig på banen især.
Det er at de en runde rundt fotballbanen ruller,
for å vise at de har vondt og at de ikke tuller.

I mens de rundt på banen i smerte seg haster,
et spørrende blikk mot dommeren, de kaster.
Skal han ikke blåse frispark, for stakkars lille meg?
Da får jeg rulle en runde til, så kanskje han gir seg?

Men, dersom dommeren fortsatt holder på sitt,
så er det urettferdig, etter alt en har slitt,
med å rulle to runder rundt banen, for å få,
et frispark, for han traff meg jo nesten, med en tå.

Proff fotball, er ingen spøk, for verken han eller henne.
For å overleve må en alle triksene i boken, kunne kjenne.
Å falle, rulle rundt og med armene kunne veive
og skylde på dommeren, nå kampen går på skeive.

Dikt og bilde av Ove Dyrstad

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

2 kommentarer

2 thoughts on “Proff fotball!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *