Last Updated:

Potetsuppe med gurkemeie og pølser

Categories Supper, Tips til restemiddag

Hele blogg Norge er blitt fornyet, så nå er jeg ikke sikker på hvordan dette fungere lenger så jeg får bare prøve meg frem :-D. Trøsten er vel at det er flere en meg som knoter med dette akkurat nå 😀

Min datter var her på besøk og hun var veldig sulten så jeg måtte lage mat i en fei. Jeg hadde masse kokte poteter som burde brukes opp så da var potetsuppe perfekt. Potetsuppe kan man lage akkurat som man ønsker og har i huset.  Her  finner du en oppskrift. Denne gangen ble den slik 😀

Til ca. 4 personer

6-8 kokte poteter (selvaskt kan man koke poteter å lage, men da er det ikke restemat :-D)

1/2 løk

1-2 fedd hvitløk

2 buljonterninger grønsak/høns eller det du har (sjekk buljongen om du ikke tåler gluten, den kan inneholde hvete)

7-8 dl vann

Jeg hadde litt sellerirot

Det var også litt kokte gulerøtter igjen som jeg brukte i

Salt

Pepper

1 ts spisskummen (Kan sløyfes eller erstates med annet krydder)

ca 1 ts gurkemeie (Kan sløyfes eller erstates med annet krydder)

Parmesan (Kan sløyfes eller erstates med annen ost)Permasan er regnet som laktosefri

Pølser som er delt og steikt

Ferske urter om du har, jeg hadde basilikum.

Fremgangsmåte:

Skrell løken og del den i biter, surr litt i en panne, ha så i vann, poteter og delt og renset selerirot og buljong. La det få koke til potetene er varm. Bruk stavmikser eller en potetmoser for å mose blandingen. De kokte gulerøttene ble delt i biter og tilsatt i suppen. Smak suppen til med krydder, osten og pølsen kan man ha i når man sitter ved bordet. Man må ikke steike pølsene før man bruker de, de kan også bare has i biter rett i suppen, og varmes før servering. Server gjerne med brød eller flattbrød til suppen.

#spis #opp #maten #din #rstetorsdag #restemiddag #rester #av #poteter #naturlig #glutenfri #melkefri #laktosefri #allergivennlig #Kjapp #middag #middagstips #morsmiddag #Godt #billig #studentmat #studentmiddag #Blogg #oppskrift #oppskrifter #Morsmiddag #suppe #potet #poteter

5 kommentarer

5 thoughts on “Potetsuppe med gurkemeie og pølser

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *