Det er veldig lenge siden jeg har laget, men med rester av både poteter og fisk var saken klar.

Ca. 450 g fisk jeg hadde ørret. Har du forskjellige rester av fisk så bland i vei, det blir godt uansett 🙂

ca. 350 g kokte poteter

Ca. 50.Smør  til å ha i potetstappen og til steiking( Du kan lage potetmos akkurat som du vil, men det er veldig enkelt og godt med bare smør og salt og pepper)

Salt og pepper etter smak

1 egg Kan (sløyfes men de blir fastere om man har det i)

Vårløk eller gressløk etter ønske

Har man ikke rester av poteter og fisk så kan man koke poteter og ha i fisken når man har most potetene, fisken blir fort ferdig.

Lag potetmos av potetene, jeg bruker kun smør, så jeg varmet potetene litt, hadde i salt og pepper, og fisken i biter. Ha så i løken og bland alt godt sammen med egget. Steik kakene til de er gylden brun, og fast.

Server gjerne på skive eller med hamburgerbrød, eler bare en salat og dressing til.

#Rester #fisk #poteter #middagstips #middag #morsmiddag #melkefritt #glutenfritt

5 kommentarer

5 thoughts on “Plukkfiskekaker

  1. Fisk, plukkfisk og plukkfiskekaker er jo herlig mat. Plukkfiskekaker kjente jeg ikke før jeg flyttet til Bergen og giftet meg der. vi hadde det ofte. ikke så dyr fisk den gangen.Nå skal jeg ha det i morgen. gleder meg.

    1. Forskjellige deler av landet har vel gjerne sine egen matretter som er tilrettelagt etter tilgangen man hadde på råvarer. Og her i Bergen har vi jo hatt en fantastisk tilgang til havets gull. Nå som fiske og sjømat blir fraktet over hele landet er kvaliteten sunket betraktelig dessverre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *