Pho med svinefilet

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Supper

En vietnamesisk smakfull nudelsuppe med svinefilet, kan anbefales.

 

Jeg kom tilfeldigvis over denne retten på Matprat, og her kan du se originalen, for jeg har laget den på min måte.

Til to personer:

2 pakker risnudler (de er glutenfri og uten egg) eller de nudlene du liker.

Kokes etter anvisning på pakke.

Ca. 1 cm ingefær

2 fedd hvitløk

1/2 løk

1/2 chili(jeg tok av litt til pynt

2 vårløk

olje til steiking

150 g svinefilet

7 dl kraft av kylling eller 7 dl vann og 1-2 kyllingbuljong terninger

1 stjerne Annis

1/2 ts koriander

1 knivspiss nellik

1 ss hoisinsaus

1 klype sukker

Salt

Pepper

2 båter lime før servering

1 ts Shilacha chilisaus

2-3 vårløk

Koriander som man har på suppen etter ønske

Rens og del hvitløk, løk, ingefær og chili, ha de i en panne med olje og surr det sammen, legg svinefilette i og fres den til den er brun på begge sider. Ha på Kraft/buljong og ha i krydder, sukker, hoisinsaus og la det få koke i 15-20 minutter. Ta fileten ut av pannen, sil kraften og ha den i pannen igjen, ha i lime, chilisaus, oppskjørta vårløk . Del svinefileten i tynne skiver og ha den i suppen. Smak til før servering. Ved servering kan man ta i mer chilisaus, lim, koriander og lime. Ha i nudlene(jeg kokte de rett i suppen, men det gjør du som du synes er best)

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Vietnamesikmat #vietnavn #suppe #nuddelsuppemedsvinefilet #nuddler #svinefilet #glutenfritt #eggefritt #melkefritt #Matfrabunnen #hjemmelaget #middagstips #Middag #Morsmiddag

 

 

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pho med svinefilet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *