Last Updated:

Pasta med kylling og mangosalsa saus

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter, Pasta

Jeg fikk besøk av Laila som jeg har jobbet med i går, og hun hadde med seg hjemmelaget mangosalsa. Den måtte jeg bare forsøke i dag, og den var nydelig på smak, bedre kan det ikke bli.

Til 2 personer:

Ca. 200 g pasta etter eget ønske (glutenfri for min del)

2 kyllingfileter

1 løk

1/2 paprika

4-6 sopp (liker man ikke sopp så kan man bytte med en annen grønnsak)

Olje elelr smør til surring

1 tomat, har du scherrytomater så ser det penere ut

3 ts med mangosalsa oppskrift på hjemmelaget kommer. Det finnes mange forskjellige typer mangochutny, så prøv deg frem, for noe er veldig sterk. Den Laila hadde laget var mild og fin i smaken.

2 dl fløte/laktosefri eller som jeg brukte plantebasert

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

Salt

Pepper

Jeg hadde litt sitronsaft i for å få litt syre i, men man kan også bruke hvit hvithvinseddik.

Litt gressløk til pynt

Sett pastaen på kok etter anvisning på pakken.

Rens og del løken, sopp og paprika og surr det i pannen. Del kyllingfileten og ha den i pannen, og la den få godgjøre seg litt. Ha så i fløte, mangosalsa, soyasaus og salt og pepper. Del tomaten og la den få bli med på slutten av koketiden. Smak til om du må ha i mer mangosalsa og salt og pepper.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pasta med kylling og mangosalsa saus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *