Last Updated:

Pasta med bacon og sopp

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Pasta

Som vanlig blir ideen om hva jeg skal ha til middag utformet etter hva jeg har i skuffer og skap. Da jeg ryddet i fryseren fant jeg masse baconjeg hadde fryst, og sopp hadde jeg I kjøleskapet. Så da ble en enkel og kjapp middag til.

 

 

Til 2 persone

Ca. 200 g pasta [glutenfri for min del]

Ca. 100 bacon eller mer

Ca. 100 g sopp

1 fedd hvitløk

Noen buketter brokkoli

1 vårløk

Pepper

Parmesanostsett pastaen på lok etter annvisning på pakken.

Del hvitløk, bacon og sopp og steik i olje eller smør.

På slutten av koketiden på pastaen har man I oppdelt brokkoli, la det få tungt 2 minutter i pannen. Sil av pastavannet og ha pastaen i en skål, ha over det steikte, og dryss på kuttet vårløk og rapet parmesan, og et drag med pepper. Ønsker man det har man på litt olivenolje.

 

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Pasta med bacon og sopp

  1. Pastaretter er alltid godt og med ulikt innhold. I Amsterdam var vi på italiensk restaurant og da ble det for min del med bl.a. reker i og herlig hvitløk. Sommerlig og godt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *