Last Updated:

Panert tosk med grønnsakssymfoni

Categories Fiskeretter, Garnityr, Matpynt, Grønnsaker

I dag har jeg lekt meg med maten, det er veldig gøy 😎.  Jeg hadde egentlig planlagt ørret til middag , men da jeg skulle bøye meg ned for å se i fryseren var ryggen veldig kranglette  og dermed grep jeg  det første som dukket opp som altså var torskefilet. Ikke at det gjorde noe, for jeg elsker torsk i alle varianter. Etter rundt et kvarters kaving for å komme opp igjen, var både jeg og fisken opp fra gulvet. 

Jeg fikk meg en flott tur (snegeltur for å klare å gå uten at knivene stakk for hardt) på Smøråsfjellet med en tidligere kolega jeg ikke har sett på mange år, det var utrolig koselig. For tenk i dag var det faktisk sol i Bergen, selv om det ikke kan sies å være noen sommertemepartur.

Vell hjemme igjen, lå jeg stark en stund før jeg begynte med middagen. Den friske lufte, solen og ikke minst det gode selksapet gjorde at jeg ble krativ. Det var meningen å raspe gulerot, kålrot og eple å blande som vanlig råkost, men hvorfor ikke dandere det på en litt annen måte. Nå er det ikke noe veldige greier egentlig, jeg har en liten rundt form som jeg puttet de raspede  grønnsakene og eplet i hver sin haug og hadde på litt lime. Og så skrelte jeg litt skall av eple og danderte, og gulleroten brukte jeg den store “blyantkvesseren” på.  KULT eller?

Fisken gjorde jeg følgende med: jeg pisket egg med salt og pepper, og hadde fisken ned i egget så den ble godt dekket. Så hadde jeg fisken i brødrasp (glutefritt for min del, og det er også lett å lage selv av tørket brød), og sørget for at det var et tynt lag med brødrasp på hele fiskestykke. Det er viktig med en god og varm stekepanne og smør  før man steiker fisken til den er gylden brun på begge sider. Da skrur man ned platen og lar fisken kose seg noen minutter på hver side så er den ferdig. Det er bare utrolig deilig mat.

Har du vanskelig for å få barna til å spise fisk, del et fiskestykke i to, og lag fiskepinner på samme måte, det vil jeg gjette de vil spise. 😋

#fisk #hjemmelaget #fiskepinner #panert #torsk #Hjemmelaget #sunt #nydelig #godt #enkelt #Middag #middagstips #Oppskrift #Mors #middag #morsmiddag #mat #matblogg #grønnsaker #lek #med #maten #frukt.no #Fisk.no

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Panert tosk med grønnsakssymfoni

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *